Je moet het beleven en ervaren
Voor de website van ARC schrijft Nick Bouman wekelijks artikelen over alles wat zich afspeelt rondom de club. Dit artikel schreef hij tijdens het ARC-Heitingatoernooi:
In de reclamewereld is het creëren van een goede merkbeleving essentieel. Als bedrijf of organisatie moet je daar keihard aan werken. Het gaat om het wekken van interesse bij jouw doelgroep en bij de mensen die daartoe behoren moet een intens verlangen ontstaan om ‘het product’ te gaan ervaren. Dan ontstaat ‘The experience’ en daarmee kun je scoren. Bierbrouwer Heineken heeft er zelfs een museum naar genoemd en wat te denken Zwitserleven, die vinden dat wanneer je met hen in zee gaat je een apart gevoel krijgt. Bij ARC beleven wij momenteel de ‘Heitinga Experience’. Nu al voor de 17e keer en je mag met recht zeggen dat de mensen van dit A-merk perfect weten hoe je die merkbeleving fantastisch vorm kan geven.
Het begon allemaal in 2005. Een groep enthousiaste vaders had het plan opgevat een pupillentoernooi te organiseren dat zou klinken als een klok en waarover in den lande gesproken zou worden. Niets was minder waar: met ingrediënten als een lunch, een funpark, een goodiebag voor elke deelnemer, een strakke organisatie, voor elk team twee begeleiders en een spetterende prijsuitreiking maakte het toernooi naam en was deelnemen vanaf toernooi 1 belangrijker dan winnen. Je moest meegedaan hebben aan het toernooi dat de naam draagt van John Heitinga, die in rood en zwart zijn eerste schreden zette op het voetbalveld. De rest is geschiedenis en ook John is trots op zijn toernooi. We zijn inmiddels in 2024 aangeland. De ‘founding fathers’ hebben plaatsgemaakt voor een nieuwe groep enthousiaste ARC-ers onder leiding van Stephan Swerissen en die hebben niet stilgezeten. In heel veel in dit leven geldt de wetmatigheid ‘stilstaan is achteruitgang’ en dat hebben ze bij de ARC Heitingacommissie goed in hun oren geknoopt. Net als bij bedrijven werd er om de klanten tevreden te houden, zodat ze zouden blijven verlangen naar het product, geïnnoveerd, kwamen er veranderingen en werd er gedacht in oplossingen. Natuurlijk bleven de eyecatchers, want zo mag je het funpark, de lunch, de blijvende herinnering, de teambegeleiders en de spetterende prijsuitreiking wel noemen, maar er kwam ook een app waarop up to date alle uitslagen en alle andere zaken rond het toernooi en sinds vorig jaar was er voor het eerst het U12 Young Talent Tournament met toonaangevende nationale en internationale clubs. Het werd een geweldig succes en ook dit jaar is dat toernooi er weer. Sinds 2005 was zaterdag een vaste speeldag, maar nu de KNVB daar een competitiedag van gemaakt heeft moesten er aanpassingen komen om alles ‘behapbaar’ te houden qua organisatie en logistiek. De leeftijdscategorie O13 is komen te vervallen en er kwamen meer O12 teams zodat het eigenlijk nu een echt pupillentoernooi is. Daarnaast werd woensdag, mede dankzij de sponsoring van Autismecentrum De Basis van Luuk Samsom, als opening een wedstrijd gespeeld tussen twee teams bestaande uit G spelers en dat was een prachtig spektakel. Daarmee liet de organisatie zien oog te hebben voor zowel de voetballers die dromen van Eredivisie en Champions League, de puur recreatieve voetballers en de gehandicapten sporters en zo geven zij vorm aan hun slogan ‘Iedereen is een winnaar’. Wat dat is wat dit toernooi zo mooi en bijzonder maakt. Door vasthouden aan dat wat goed is, innoveren en veranderen is de organisatie perfect geslaagd om het reclameprincipe ‘interesse wekken en zo verlangen creëren’ vorm te geven. Dat lukt ook nog op twee manieren. Binnen de kortste keren na de start van de inschrijving is het toernooi vol en ook kan de organisatie bouwen op een giga groot aantal sponsoren die maar al te graag verbonden willen zijn aan het A-merk ‘ARC Heitingatoernooi’. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Daarnaast kan de organisatie bouwen op trouwe scheidsrechters en veel vrijwilligers die ook graag erbij willen zijn en horen. Vrijdagavond is het allemaal weer voorbij. De ‘Founding Fathers’, waarvan er elk jaar een groot aantal even komt kijken zullen tevreden hebben kunnen zien dat wat zij gestart zijn daadwerkelijk bestaansrecht heeft. De organisatie zal moe, maar voldoen terugkijken op een geslaagd evenement en in hun hoofd alweer bezig zijn met 2025 en het belangrijkste: de 1700 deelnemers die deze dagen actief waren hebben een ervaring en belevenis gehad die voor eeuwig in hun geheugen geprent isc
Je moet het beleven en ervaren
In de reclamewereld is het creëren van een goede merkbeleving essentieel. Als bedrijf of organisatie moet je daar keihard aan werken. Het gaat om het wekken van interesse bij jouw doelgroep en bij de mensen die daartoe behoren moet een intens verlangen ontstaan om ‘het product’ te gaan ervaren. Dan ontstaat ‘The experience’ en daarmee kun je scoren. Bierbrouwer Heineken heeft er zelfs een museum naar genoemd en wat te denken Zwitserleven, die vinden dat wanneer je met hen in zee gaat je een apart gevoel krijgt. Bij ARC beleven wij momenteel de ‘Heitinga Experience’. Nu al voor de 17e keer en je mag met recht zeggen dat de mensen van dit A-merk perfect weten hoe je die merkbeleving fantastisch vorm kan geven.
Het begon allemaal in 2005. Een groep enthousiaste vaders had het plan opgevat een pupillentoernooi te organiseren dat zou klinken als een klok en waarover in den lande gesproken zou worden. Niets was minder waar: met ingrediënten als een lunch, een funpark, een goodiebag voor elke deelnemer, een strakke organisatie, voor elk team twee begeleiders en een spetterende prijsuitreiking maakte het toernooi naam en was deelnemen vanaf toernooi 1 belangrijker dan winnen. Je moest meegedaan hebben aan het toernooi dat de naam draagt van John Heitinga, die in rood en zwart zijn eerste schreden zette op het voetbalveld. De rest is geschiedenis en ook John is trots op zijn toernooi. We zijn inmiddels in 2024 aangeland. De ‘founding fathers’ hebben plaatsgemaakt voor een nieuwe groep enthousiaste ARC-ers onder leiding van Stephan Swerissen en die hebben niet stilgezeten. In heel veel in dit leven geldt de wetmatigheid ‘stilstaan is achteruitgang’ en dat hebben ze bij de ARC Heitingacommissie goed in hun oren geknoopt. Net als bij bedrijven werd er om de klanten tevreden te houden, zodat ze zouden blijven verlangen naar het product, geïnnoveerd, kwamen er veranderingen en werd er gedacht in oplossingen. Natuurlijk bleven de eyecatchers, want zo mag je het funpark, de lunch, de blijvende herinnering, de teambegeleiders en de spetterende prijsuitreiking wel noemen, maar er kwam ook een app waarop up to date alle uitslagen en alle andere zaken rond het toernooi en sinds vorig jaar was er voor het eerst het U12 Young Talent Tournament met toonaangevende nationale en internationale clubs. Het werd een geweldig succes en ook dit jaar is dat toernooi er weer. Sinds 2005 was zaterdag een vaste speeldag, maar nu de KNVB daar een competitiedag van gemaakt heeft moesten er aanpassingen komen om alles ‘behapbaar’ te houden qua organisatie en logistiek. De leeftijdscategorie O13 is komen te vervallen en er kwamen meer O12 teams zodat het eigenlijk nu een echt pupillentoernooi is. Daarnaast werd woensdag, mede dankzij de sponsoring van Autismecentrum De Basis van Luuk Samsom, als opening een wedstrijd gespeeld tussen twee teams bestaande uit G spelers en dat was een prachtig spektakel. Daarmee liet de organisatie zien oog te hebben voor zowel de voetballers die dromen van Eredivisie en Champions League, de puur recreatieve voetballers en de gehandicapten sporters en zo geven zij vorm aan hun slogan ‘Iedereen is een winnaar’. Wat dat is wat dit toernooi zo mooi en bijzonder maakt. Door vasthouden aan dat wat goed is, innoveren en veranderen is de organisatie perfect geslaagd om het reclameprincipe ‘interesse wekken en zo verlangen creëren’ vorm te geven. Dat lukt ook nog op twee manieren. Binnen de kortste keren na de start van de inschrijving is het toernooi vol en ook kan de organisatie bouwen op een giga groot aantal sponsoren die maar al te graag verbonden willen zijn aan het A-merk ‘ARC Heitingatoernooi’. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Daarnaast kan de organisatie bouwen op trouwe scheidsrechters en veel vrijwilligers die ook graag erbij willen zijn en horen. Vrijdagavond is het allemaal weer voorbij. De ‘Founding Fathers’, waarvan er elk jaar een groot aantal even komt kijken zullen tevreden hebben kunnen zien dat wat zij gestart zijn daadwerkelijk bestaansrecht heeft. De organisatie zal moe, maar voldoen terugkijken op een geslaagd evenement en in hun hoofd alweer bezig zijn met 2025 en het belangrijkste: de 1700 deelnemers die deze dagen actief waren hebben een ervaring en belevenis gehad die voor eeuwig in hun geheugen geprent isc